Od 22 lutego 2018 roku obowiązuje Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych (j.t. Dz. U. 2019 r. poz. 1124). Ustawa umożliwia sprzedaż przez operatora CPO (z ang. Charging Point Operator) usługi ładowania EV bez koncesji na sprzedaż energii elektrycznej. W 2019 r. ukazało się rozporządzenie Ministra Energii w sprawie w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania samochodów (Dz. U. z 2019 r. poz 1316). Klasyfikacja stacji ładowania:

  1. 1) punkty ładowania normalnej mocy do 22 kW AC
  2. 2) punkt ładowania o dużej mocy – powyżej 22 kW AC
  3. 3) superszybkie HPC (ang. High Power Charger) o mocy zainstalowanej do 350 kW DC

Przy autostradach szybkie stacje umożliwia doładowanie samochodów w okresie 30-45 min ładunkiem wystarczającym na przejazd 200 do 300 km. W miastach dominować będą stacje o mocy między 11 a 22 kW AC. Przeciętny pojazd o pojemności baterii 40 kWh, ładując się z mocą 11 kW, uzupełni swoją baterię w ok. 4 godziny, co pozwoli na przejechanie ok. 250 km (Wg. Informatora instalacyjnego Muratora -Instalacje elektryczne 2020r)