UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Dla Państwa wygody Serwis tge.org.pl używa plików cookies i podobnych technologii m.in. po to, by dostosować serwis do potrzeb użytkowników, i w celach statystycznych. Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty

Cookies używają też serwisy, do których się odwołujemy pokazując np. multimedia.

W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych tu cookies.

Serwis tge.org.pl stosuje cookies wydajnościowe, czyli służące do zbierania informacji o sposobie korzystania ze strony, by lepiej działała, oraz funkcjonalne, czyli pozwalające „pamiętać” o ustawieniach użytkownika (np. język, rozmiar czcionki).


foto1
Towarzystwo Gospodarki Energetycznej
foto1
Towarzystwo Gospodarki Energetycznej
foto1
Towarzystwo Gospodarki Energetycznej
foto1
Zespół d/s racjonalizacji gospodarki energetycznej
foto1
Towarzystwo Gospodarki Energetycznej
Tel.500 297 173
biuro@tge.org.pl

Towarzystwo Gospodarki Energetycznej

logo01

Towarzystwo Gospodarki Energetycznej


Stowarzyszenie Naukowo-Techniczne


20-150 Lublin  ul. Bursaki 19


tel: 500 297 173
Komisja Kwalifikacyjna TGE


tel: 500 297 148 
Sekretariat  TGE


mail: biuro@tge.org.pl
Sekretariat TGE


 

Od 22 lutego 2018 roku obowiązuje Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych (j.t. Dz. U. 2019 r. poz. 1124). Ustawa umożliwia sprzedaż przez operatora CPO (z ang. Charging Point Operator) usługi ładowania EV bez koncesji na sprzedaż energii elektrycznej. W 2019 r. ukazało się rozporządzenie Ministra Energii w sprawie w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania samochodów (Dz. U. z 2019 r. poz 1316). Klasyfikacja stacji ładowania:

  1. 1) punkty ładowania normalnej mocy do 22 kW AC
  2. 2) punkt ładowania o dużej mocy – powyżej 22 kW AC
  3. 3) superszybkie HPC (ang. High Power Charger) o mocy zainstalowanej do 350 kW DC

Przy autostradach szybkie stacje umożliwia doładowanie samochodów w okresie 30-45 min ładunkiem wystarczającym na przejazd 200 do 300 km. W miastach dominować będą stacje o mocy między 11 a 22 kW AC. Przeciętny pojazd o pojemności baterii 40 kWh, ładując się z mocą 11 kW, uzupełni swoją baterię w ok. 4 godziny, co pozwoli na przejechanie ok. 250 km (Wg. Informatora instalacyjnego Muratora -Instalacje elektryczne 2020r)